tisdag 6 september 2011

Nästa resa bokad o klar!

Vi har bestämt och bokat sedan länge att går på Edguy på Trädgår´n i Göteborg 24 September.



När vi skulle kolla hotellrum så märkte vi att det var väääldigt svårt att hitta billiga... Då upptäckte vi att det var samma helg som bokmässan är. (=Göteborgs hotellägares guldhelg) Hotell på coopchecken var omöjligt att hitta. Vi ville gärna stanna två nätter... ( Jag är ändå ledig fre, lör, sön) men det visade sig bli alltför dyrt.

Nu i dag skulle jag boka Scandic Rubinen, på Avenyn, en natt för 1400. (Två nätter där skulle kosta över 5000...)
Som av en händelse kollade jag "coophotellen" en sista gång. Då plingade det till, och Spar Hotell Gårda ploppade upp för 1498 för två nätter!!
Visserligen ett enklare hotell, och med lite längre avstånd (men ändå gångavstånd) från centrum.
Men såklart vi tog det!



Ingen lyx, men det duger åt oss!

Så nu blir det Bokmässan och barhäng på Fredagen.


 Shopping, slappa, mat ute, barhäng, konsert, barhäng igen på Lördagen.
På Söndagen kanske lite mer shopping och lunch på stan innan vi styr kosan hemmåt!

3 kommentarer:

  1. har du hört på nyaste skivan? Jag har bara hört klipp samt läst recensioner. Dom får ju grymt bra ord om den - och det låter lovande. Däremot gillar jag inte Rocket Ride skivan...

    SvaraRadera
  2. Linda: Ja, nya skivan är bra... Har inte lyssnat sådär jättemycket på dem annars förr... fast de spelas mycket här hemma ;)

    SvaraRadera
  3. Gårda är nästgårds, en kort trevlig promenad så är ni på bokmässan.

    Markattan

    SvaraRadera