tisdag 13 september 2011

Skrattretande!

Jag blir så full i skratt varje gång jag ser Triss-reklamen, där pappan överraskar familjen med fyra solarium i garaget.
Jag tänker på att vi i vår familj hade ett eget solarium i villakällaren på 80-talet. På hur jag, som hade rummet vägg i vägg med "solariet", ofta vaknade av ett skramlande. Det var pappa som somnat i solariet, och då vaknade frammåt småtimmarna...
Det är lite svårt nu, att tänka mina föräldrar som solariesolande, men det var ju så då. Själv var även jag ständigt brunbränd, och när jag senare flyttade hemifrån så var ett 10-kort på solhörnan givet!


Jag gillar solen, och faktiskt solarium, även i dag. Men i dag är mitt solariesolande mer begränsat. Nu sen vi kommit från Turkiet har jag dock lagt mig i ett en gång i veckan, i ett fåfängt försök att behålla lite av semesterbrännan.
Annars begränsar jag det, särskillt med tanke på att två vänner på kort tid drabbats av malingt melanom.

2 kommentarer:

  1. jag solade på jobbet.. men det måste vara 15 år sen jag solade sist...

    SvaraRadera
  2. Linda: Haha, nu känner jag mig som värsta solarienörden! ;)

    SvaraRadera