måndag 26 september 2011

Med från bokmässan

Det blev endel böcker att kånka hem från mässan. För trots bakruset Allan och trängsel utan dess like, så är det ju trots allt böcker, böcker, böcker!

Trädgårdsboken och Pluras kokbok. Bra/Roliga-att-ha, till väldigt bra mässpris.
Sen de två jag fick signerade: Ulf Lundells Allt är i rörelse (Tänk, jag har träffat Uffe, min store idol!!) och Carin Gerhardsens Helgonet.
Sen vart det tre pocket för 100 kronor också: Robert Gustafssons memoarer, Barbara Voors Fantomsmärtor och Emily Giffin´s Den man älskar.

En bra blandning av böcker, som nog skall räcka ett tag iaf. (Speciellt med tanke på att jag redan har många olästa här hemma.)
Det jag är lite putt för är att sambon aldrig köpte Dolphs träningsbok, när han satt och signerade. Jag hade gärna tagit ett kort av dem tilsammans jämförande biceps ;)

Lite skvaller från Parkbaren då:

Bob Hund ja... Jo det kom in en kille på damtoaletten, när jag kissat, som visade sig vara just en mycket pratsam "Bob Hund".

Trevligast: Jens Orback och Beppe Starbrink.
Drygast: Magnus Uggla.
Roligast: Leif Pagrotsky.
Längst: Fredrik Lindström.
Coolast: Björn Ranelid.
Elegantast: Alexandra Charles.
"Roligast": Martin Svensson. (Du är så yeah,yeah, wow, wow, ni minns..?) Han var sååå trött på att prata om sin musikkarriär(!)

Vilken känd författare/krönikör/programledare jag i baren på Park hörde yttra följade till någon hon skulle beställa åt tänker jag dock inte avslöja.
"Alltså skall du ha Cola...??? Jahaaaaa, Coka Cola!?"

2 kommentarer: