torsdag 29 september 2011

Heartbreaker

 


Alex (Romain Duris) jobbar som förhållandesabotör. Han anlitas för att av olika anledningar locka bort kvinnor fasta i olyckliga relationer. Med ett bländande leende, oborstad charm och fejktårar ger han dem hoppet om ett bättre liv med en bättre man. Alex är professionell inom området och jobbar med sin syster och svåger, men pengarna sinar och nya uppdraget är en miljonärsdotter (Vanessa Paradis) förlovad med en till synes perfekt engelsman. Vad att göra?


Kanske var mitt Romantisk-komedi-mood helt rätt i går kväll? Eller så var detta helt enkelt en kanonrulle!?
För jag skrattade, jag mös, jag blev lite kär...  T.o.m Sambon gillade filmen, trots att den inte var Amerikansk! (Fransk)
Jag ger filmen 4 av 5 poäng!

Tack gulliga Anna, som tipsade om filmen!

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset,
    då ska jag se den...

    En liten undring över vår olika
    syn på Bridesmaids.
    Kan det ha att göra med att jag
    såg den på bio
    (i sällskap av dotter och dotterdotter)
    för om jag fattat den rätt såg du den hemma?

    Kram

    SvaraRadera
  2. AnnCatrine: Ja, kanske var det därför... och att jag var så fruktansvärt trött. man kan ju annars inte tro att det var samma film vi sett!

    SvaraRadera